Početak›Forumi›Linukso veb sajt›Predlozi i pitanja›Pomoć početnicima
- This topic has 32 odgovora, 13 glasova, and was last updated 17 years, 9 months ranije by jboban.
-
AutorČlanci
-
14. jun 2006. u 11:54 am #45048cyber_brain_mfkgUčesnik
“to je posao njegovog administratora sistema.”??? istina je to sto kazes ali znash i sam da u Srbiji ne radi svako svoj posao kako valja!!! kada bi ja kao korisnik racunara u firmi cekao podrsku 2 dana zato sto je pao open office, a administrator ne moze da dodje zato sto ima krshtenje ili nesto slicno… od tog mog posla i posla te firme ne bi bilo nista!!!
a iz iskustva pricam: koliko sam ja samo puta kao “obican poznavalac racunara” sredjivao sys kod keve u firmi!!!
i kao neko ko je pocetnik u linuxu ako bi mi trebalo nesto npr. kako se instalira rpm ili kompajlira taj isti open office – zar ne bi bolje bilo da to (po tebi sigurno banalno pitanje) 🙂 postavim na forumu – gde cu adekvatan odgovor da dobijem verovatno za oko 1sat (poz za admine) nego da postavim na Fedora,SuSE … forumu gde ce vecina “preskakati ovu “glupu” temu!!!
a kada dobijem odg i zavrsim posao kako valja – posle mogu da se bacim na googlanje i spoznaju problema do srzi !!! kao sto neko rece – od necega treba krenuti PA NEKA OVO BUDE TO MESTO!!!!
pozz svima
14. jun 2006. u 12:10 pm #45049dejaniumUčesnikproblem dugog cekanja pomoci tehnicke podrske resava vlasnik/direktor firme otkazima ili kaznama. problem mentaliteta i pristupa poslu.
kreni da sredjujes racunare na svom poslu kao kod keve, i zavrsices kao IT svastar radices sve od tehnicke podrske do daktilografije (iskustvo mog kolege).
svako treba da radi svoj posao svastarenje je upropastilo ovu zemlju
nije ti banalno pitanje, vec vise puta obradjeno pitanje na celoj planeti, da budem dosledan i dosadan jer uporno preskacete pretrazivanje, za rpm i kompajliranje, pretrazi ovaj forum i/ili google sve je vec objasnjeno!!!!!!!!!
14. jun 2006. u 12:37 pm #45050cyber_brain_mfkgUčesnikpazi ja sam to radio par puta zbog svoje keve (znash kakve su zene sa racunarima!) – za sebe ja imam druge planove!!! 🙂
a za rpm-ove i kompajliranje znam kako se radi samo sam dao primer!!! 😀 –hipoteticko razmatranje!!!googlanje i pretraga po forumima jeste pravo resenje ali moze da bude prava mora ako si na dial up-u (ja sam bio do pre par dana-pa iz iskustva ) pa dok nadjesh,dok skinesh…..,pa ako nece da radi opet isto!!! znash kako je!
josh dok sam bio na dial-up-u lepo dodjem,postavim pitanje … cova kaze o tome smo vec pisali tu i tu…ja kazem hvala! odem tamo iskopam nesto iz linkova nesto iz googla .. i sve ok!!! samo me je recimo u pocetku zbunilo GDE POSTAVITI pitanje? u distro forumu? mreze?(imao sam pb sa modemom-i537 – sada je u smecu!!!) hardwer?
pa dobijem odgovor tipa :moras da editujes taj i taj file, pa kompajlirash, podesish kernel …. a ja stanem zbunjeno pa je sledeci post: KAKO!!!! razumesh o cemu pricam!uostalom nek se otvori ovaj forum pa ako njegova namena i postojanje(filoz. “bivstvovanje 🙂 )ne budu bili adekvatni i od pomoci ZATVORICEMO GA!!! ali mislim da ce samo poboljsati stvari – bar za one nove i +/- nove!
pozz za dejanium-a!!!
14. jun 2006. u 12:51 pm #45051GoranSTXUčesnikPozdrav svima,
ljudi, samo opušteno, lepo je videti zdravu debatu kako se razvija…Nego, cyber_brain_mfkg ima dobra zapažanja. A još nešto ne treba zanemariti. Koliko je firmi koje će morati da, zbog legalizacije software-a da pređu na linux, a da neće moći da plate admina koji će se time baviti? To samo znači da će biti više korisnika nateranih da koriste linux, ali bez da ga nauče u detalje. Njima su potrebni kratki, koncizni i brzi odgovori i uputstva, a ne “googlaj malo…”.
U takvoj situaciji je i moja firma. Linux koristim i učim iz svog zadovoljstva, ali i zato što će me uskoro neka inspekcija pitati jel imam licenciran software?
Da imam mrežu od 10 i više računara i mogao bih da zaposlim admina, ali nemam, kao ni 90% firmi po Srbiji. Njima i njihovim zaposlenima treba pomoći, a da ne zaguše napredne korisnike na forumu…15. jun 2006. u 1:28 am #45052LYbUčesnikUh… nadam se da se niko nece naci uvredjen, ali potpuno se slazem sa stavom da je odrzavanje sistema posao administratora, a ne sekretarice. Dralje, ko god koristi bilo kakav sistem u bilo kakvom poslovnom (citaj: komercijalnom) okruzenju, treba da ocekuje da ce morati da plati podrsku.
Da nekoj firmi podesavam i sredjujem sistem za dzabe, zato sto “nema mrezu i mora da legalizuje softver, pa nema potreba da placa coveka koji ce time da se bavi”? Nema sanse…
Sa druge strane, opet kada uzmes firmu u obzir, zar zaista mislis da je moguce _sve_ prezvakati na jednom mestu? I kernel, i mrezu i sve te “tamne vilajete”? Pa samo kad mrezu uzmes u obzir, moras da racunas i na DNS i na webserver i na mejl sistem, pa na proksi, pa na SNMP… ovde sam nabrojao mozda 1% stvari koje mogu da zatrebaju i da se jave kao problem.
Dakle, firma mora da PLATI coveka/ljude. Tacka.
Mnogi u Srbiji moraju da shvate da se znanje placa. Ni kod babe nema dzabe.
15. jun 2006. u 5:56 am #45053GoranSTXUčesnikIzgleda da se nismo najbolje razumeli…
Ne govorim o velikim firmama sa više računara, tu se oko posla administracije u potpunosti slažemo, s obzirom da sam kada se u mojoj ex-firmi pročulo kako ja znam “nešto” oko “toga” bio prinuđen da administriram win mrežu sa nekakvim knjig. programom i samo 5 računara. Smučilo mi se… U pravu ste, takve firme imaju potrebu i mogu i moraju da plate svog admina.A šta da radimo sa malim firmama i radnjama koje imaju dva-tri računara?
Kako da one odvoje još jednu platu za čoveka koji će ih održavati. A da pozivaju nekog po potrebi nije rešenje. I ovako smo svedoci “kompjuterskih wizard-a” koji naplaćuju 20e za podešavanje dial-up konekcije?
Dovoljno je da se tu nađe jedan radnik sa malo volje koji će naučiti osnove linux-a i spasiti svoju firmu BSA i Micro$oft inkvizicije…
Ti ljudi i ostali ne-biznis početnici su newbies koji postuju po neodgovarajućim forumima jer ne znaju gde treba da se obrate.Moja osnovna ideja je i bila da se oni usmere na pravu adresu, ne da se njihov problem rešava na tom podforumu. Naravno, dokoni member-i bi malo-pomalo tu postovali osnovne pojmove i uputstva pa bi se vremenom napravila lepa biblioteka koja bi bila dovoljna da neko samo pročita i shvati kako da reši svoj problem bez da se upušta u postovanje po forumu…
U svakom slučaju, ovo je samo ideja (doduše revolucionarna 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 )
15. jun 2006. u 9:30 am #45054dejaniumUčesnikamin, amin! aleluja!
bez muke nema nauke. dial-up jeste nocna mora, al kad skines to sto treba pa sredis stvar, zar nisi pun sebe?
male firme sa dva tri racunara. isto kao i firme sa dva tri radnika i angazovanje knjigovodje, plati coveka da ti vodi knjige, iliti plati coveka da ti sredjuje masine, pravi rezervne kopije …
“Dovoljno je da se tu nađe jedan radnik sa malo volje koji će naučiti osnove linux-a i spasiti svoju firmu BSA i Micro$oft inkvizicije…
”
vidi ovo ja sam “radnik sa malo volje” i radim vazan posao za firmu, nhiljada eura je u pitanju(iznos moze biti i veci i manji, mozda pregovaram s kinezima oko petardi, nije bitno), sekretarici se nesto desava sa masinom ja prekidam i stetim firmu (propao mi posao) ili skretarica ceka dva dana tehnicku podrsku i direktor propusta gomilu vaznih mejlova i opet je firma na gubitku.
daj, pa nije to posao “radnika sa malo volje”, btw taj je konj ako uz svoj posao radi i to, vec za strucno lice. obicno bude skuplja dara nego mera, ko zelis ozbiljnu firmu ozbiljno se postavi prema celom sistemu.sto se tice tzv. “wizarda”, sve dodje na svoje mesto. dogovoris se (ugovor) sa covekom koji ce za mesecni iznos raditi konkrekne stvari oko odrzavanja sistema.
postoji jedna firma koja ima 5 racunara i placa coveka da ih periodicno obidje sredi sta treba, kad je hitno dodje i otkloni kvar i sve funkcionise kako treba.
svako radi svoj posao i sve ok.e, da postoji i wiki, i tamo moze da se nadje svasta po nesto.
15. jun 2006. u 11:18 am #45055GoranSTXUčesnikPrelazim u defanzivu, malo smo skrenuli sa teme i svi imamo dobre argumente…
Osnovno pitanje je dal će podforum kao takav pomoći novim, ali i starim korisnicima?
Novim, tako što će prvo pokušati na tom podforumu i biti upućeni na pravu adresu, a starim tako što će biti rasterećeni postova koji tu ne pripadaju?
Mislite o tome…..
15. jun 2006. u 11:44 am #45056jbobanUčesnikBolje bi bila podela na Mandriva, Suse, Gentoo, Ubuntu naspram Opšte Linux Diskusije, Gaming i sl.
Ovaj sajt je počeo kao http://www.mandrake.co.yu i sadašnje teme Hardware i Software se, ustvari, tiču ondašnje Mandrake, a sad Mandriva distribucije, ali su vremenom proširene i postale uopštene.
Slažem se da Mandriva, kao 4. po zastupljenosti distribucija, posle Ubuntu, SUSE i Fedora (izvor http://distrowatch.com/%5B/url%5D), treba da dobije svoje i istaknuto mesto na ovom forumu.Gaming ne ide u isti koš sa Gentoo, ali Mandriva ide…
Zašto da ne ide? To su dve odvojene grupacije i ne mogu se porediti po važnosti. Iako se uopšte ne igram na računaru, mislim da ova oblast treba da postoji kad postoji Pričaonica, Nagradne igre i Horoskop… Ups… Horoskop još nemamo 😉
16. jun 2006. u 2:19 am #45057LYbUčesnikOsnovno pitanje je dal će podforum kao takav pomoći novim, ali i starim korisnicima?
Ne vidim kako… ako to podrazumeva prevodjenje gomile howto-a na srpski – nece ici. Prvo, ko ce to da radi? Drugo, cemu. Trece… ko trazi uhlebljenje u IT-u treba ili da zna ili da nauci engleski jezik, a ko jezik zna, sve to vec postoji na engleskom jeziku.
To uopste i nije za forum vec za neki wiki.Forum tipa “Pitanja pocetnika” gde bi neiskusni mogli da pitaju sta im padne na pamet – to bi i moglo da prodje… da se i mi malo pravimo pametni 🙂
-
AutorČlanci
Moraš biti prijavljen da bi postavio komentar u ovoj temi.