Početak›Forumi›Linuks›Opšte Linuks diskusije›DRI ATI drajver-moje prijatno iznenadjenje
- This topic has 31 odgovor, 11 glasova, and was last updated 15 years ranije by kosmi.
-
AutorČlanci
-
13. april 2009. u 9:12 pm #77726JA_SAMUčesnik
Yeah right,zvanicni ATI drajveri koji se distribuiraju samo u binarnoj formi(fglrx)a ti ih nazivas open source-aj ne lupaj leba ti :-
E a vidis da je source za fglrx drajvere javno dostupan,uopste ne sumnjam da bi ljudi iz DRI projekta i Tungsten Graphicsa asistrirali i poboljsali kvalitet istoga zajedno sa ljudima iz AMD koji koliko videh za ovih nekoliko godina ne umeju ni Windows drajver da napisu kako treba
A ovako daj ovima specifikaciju neka se sami akaju pa se malo reklamiramo kako i mi podrazvamo open source,a mi cemo lepo i dalje da pisemo zatvoreni drajver,a ako ovi iz DRI-ja na osnovu specifikacije napisu nesto sto valja jos bolje-lako cemo to sami implementirati bez da radimo dirty job-no? 😉
Umesto da udruze snage i da zajedno pisu jedan otvoreni drajver-i onda zajednica kriva,aha ali malo sutra
I citaj malo pazljivije postove kada sledeci put po svom obicaju budes udarao kontre,jer sam ja rekao da DRI drajver radi bolje nego fglrx kada su u pitanju nesto stariji modeli ATI kartica 😉procitaj par puta moj post pa ce ti mozda biti jasnije.da jesi video bi da sam napisao radeon(kako se naziva open source drajver) a ne fglrx,informisi se malo pa ces videti da ati placa developera koji ga razvija.pored i ljudi koji razvijaju radeonhd.
btw gde sam ja to spominjao da dri radi losije od fglrx kod starijih modela ili uopste ulazio u to?13. april 2009. u 10:49 pm #77727MoneoUčesnikPoenta je da treba da postoji jedan otvoreni drajver na kome ce raditi ATI i community umesto sto ce bespotrebno komplikuju stvari
A ovako imas zvanicni fglrx te nezvanicni DRI,nesto valja u onom prvom,nesto u onom drugom i vice versa umesto da sve to bude jedan otvoreni projekat koji bi tako svakako dobiti na kvalitetu-na to sam mislio kada sam rekao “neuporedivo kvalitetnije”
Krivac za to moze samo da bude ATI jer njegov zvanicni(fglrx)drajver kao sto smo videli jos uvek nije open source
Uostalom drajver za Intel integruse je lep primer-na njemu rade zajedno Intel,Tungsten i DRI developeri tj zajednica mada u poslednje vreme ima nesuglasica izmedju Intela i Tungstena oko implementacija vezanih za ttm i gem 😉13. april 2009. u 11:21 pm #77728dukenukem_4dUčesnik…..se čovek zalaže i pokušava boriti protiv gomile idiota koji rukovode nekim projektima, ali ne može, i onda ih ispljuje, ali……
Hoću moje pbufere :'( :'(
Ne, ali stvarno su tvrdoglavi ko mazge ti developeri 😡
EDIT:
al ono igrice idu i bez tih dodatnihnekih karakteristika 🙁
što bi se reklo višak delova O0
čekaj jel i shaderi ne rade na xorg 3d drajveru ???
ali nema veze i stojadin je išao i bez delova i sa viškom delova.14. april 2009. u 3:10 am #77729kosmiUčesnikSamo što se treba naglasiti, da od tog pbuffera ima koristi samo u igrama koje se koriste preko WINE, pošto je Windows only ekstenzija, u Linux native pošto nikad nije ni postojala nikad se nije ni koristila, a da nVidia ima ekstenziju što se u WINEu prevodi kao WGL_ARB_pbuffer i eto sreće. Nebitno, ekstenzija je zastarela i više se ne koristi ni za Windows softver, umesto nje za slične stvari i bolje stvari sada ima GL_EXT_framebuffer_object, koji je implementiran za intel, dok za ati postoji i radi u “radeon rewrite” (Dave Airlie) branch koji treba uskoro da legne u main posle odrađene generalne simplifikacije, trebalo bi zajedno sa prvom akceleracijom za r600/r700, ako Bridgman, Deucher&Co održe obećanje pa na vreme odškrinu zatvorena vrata :angel:.
GLSL ne radi trenutno na ATIju, radi na intel imaju prostiji GEM što ga prvi skarabudžiše pa im služi, pa kao da su izmislili toplu vodu… Najveća boljka je baš taj univerzalni MM (TTM ili šta god), čim bude završen svi GL 2.0 standardni featuresi mogu da se dodaju korektno i za par meseci. Brian reče da GL 3.0 će ići mnogo brže, zbog gotovog MM i neće zahtevati ništa specijalno još, samo još da se pojavi i softver što ga koristi:). Ali ja nisam toliki neodređeni optimista, verovatno će tek za par godina.
Aj da grunem još malko, pa kud puklo da puklo 😀
Nema nade da se fglrx drajver “otvori”, mada to tako niko i nije rekao ili obećao, ali i nema potrebe da se “otvara”, pošto će se ionako raditi u Mesi, a ona je implementacija sama za sebe i lepo radi to što je dosad implementirano. Za performanse fglrxa u OpenGL je zaslužna optimizacija za svaku različitu program/igru i to je cela ta “skupa tajna” i taj ogromni posao koga AMD naravno neće da se odrekne (cene ga bar na milijardu US dolara), a u Mesi naravno niko i nije spreman to da radi barem za sada. Mesa/DRI je taman toliko sporija koliko bi bila da se sve to optimizuje, negde može da radi i bolje ako se koristi tzv. brzi path (optimizovani) u tom i tom programu. Opet propertiary je propertiary, sigurno koriste svoje
kompajlere za shadere i ostalo, tu dođe koja desetina procenata ali ni to nije mnogo, nVidia je ista plus što nudi svoje komplikovane i specifične ekstenzije i uvek izmišlja nove da odgovori i/ili namesti tržište sama sebi :police:. U programima u kojima se koriste
samo standardne ARB ekstenzije nema nikakve rezlike u performansama što se bilo kojeg drajvera tiče, već samo hardver dolazi do izražaja, koji je kod ATIja skoro uvek bio bolji (ovo tvrdim za standardnu ponudu, a ne trku ko će na silu da bude prvi bez obzira na pregrevanje i potrošnju recimo). Zbog tog marketinga, a da bi se igrači održali u igri, nVidia
predstavlja prva OpenGL 3.0 pa onda 3.1, za njom će ATI, pa i S3. Naravno da ATI neće implementirati nijednu nVidijinu ekstenziju, osim ako se ne koristi u većem procentu, isto važi i za nVidiju koja implementira i neke ATIjeve ako se to koristi mnogo u značajnim programima ???.Mesa tj. Brian Paul prvenstveno, pa Keith Whitwell i ostala core družina se trudi da napravi upravo to, free standard za OpenGL (nešto kao ODF, čini mi se kao sasvim dobro poređenje) da koliko toliko pomiri zaraćene strane i uz DRI da ponudi kompatibilno rešenje koje će raditi na bilo kom čipu i na bilo kojem OSu koji je ili čiji su korisnici zainteresovani za to, ako za to ima uslova O0. AMD je dao specifikacije što će umnogome ubrzati stvari, ali i za nVidiju se radi RE (Ben Skeggs- Red Hat) što jeste mnogo složeniji i mučan posao nego da je dala specifikacije. Čak i da nVidia i AMD sutra istovremeno otvore svoje binarije, (bez ili sa optimizovanim delom, za šta ima nade ali nema potrebe) za Mesa/DRI ne bi bilo baš mnogo koristi, pošto je OpenGL registry i ovako poznat, a i neće sigurno moći da se samo prepiše pa ubaci u Mesu :eek:. Dakle, nVidia može da ubrza rad ako da specifikacije javno kao AMD ili da kao Intel potpiše NDA ugovor sa Tungsten-om sada VMware-om bez objavljivanja specifikacija javno, ali se nije izjasnila javno po ovom pitanju pa za sada ostaje binary blob only, sorry – no sorry :angel:.
Evo moonbeam pomenu ttm i gem, naravno da će se mnogi buniti pošto je ttm prvenstveno i zamišljen imajući na umu standardizaciju, a ne separaciju kakav je gem ispao, što mnogim kompanijama pa tako i Intelu po prirodi stvari prvo padne na um 😉 (trebalo je da se korisni bitovi vrate ttm-u, al jok sad se pravi lud) i pre nego što je prešao iz IBM u Intel, Romanick je bio poznat po ovakvim na_svoju_stranu malverzacijama, za Anholta se nije znalo, pa ga sad malo ismejavaju, a neki ga malo i mrze :biggrin: što ne verujem da će dugo da se trpi…
Između ostalog Glisse fixuje generalno tu i tamo, Simpson volontira na galiji, a Cencora konačno sredio koordinate magle na 300 u prečniku :D.14. april 2009. u 12:50 pm #77730DemonUčesnikPoenta je da treba da postoji jedan otvoreni drajver na kome ce raditi ATI i community umesto sto ce bespotrebno komplikuju stvari
A ovako imas zvanicni fglrx te nezvanicni DRI,nesto valja u onom prvom,nesto u onom drugom i vice versa umesto da sve to bude jedan otvoreni projekat koji bi tako svakako dobiti na kvalitetu-na to sam mislio kada sam rekao “neuporedivo kvalitetnije”
Krivac za to moze samo da bude ATI jer njegov zvanicni(fglrx)drajver kao sto smo videli jos uvek nije open source
Uostalom drajver za Intel integruse je lep primer-na njemu rade zajedno Intel,Tungsten i DRI developeri tj zajednica mada u poslednje vreme ima nesuglasica izmedju Intela i Tungstena oko implementacija vezanih za ttm i gem 😉😀 O0 Upravo tako, uzeo si mi riječ iz usta! 😀
14. april 2009. u 2:53 pm #77731kosmiUčesnikOK Demon, ja ću da iscitiram, pa da prokomentarišem i to tvoje malo :p
Poenta je da treba da postoji jedan otvoreni drajver na kome ce raditi ATI i community umesto sto ce bespotrebno komplikuju stvari
Pa i postoji samo jedan opensource drajver “radeon” drajver na kome radi ATi i community, “radeonhd” razvijaju Novell i Ati, a oba će se spojiti u jedan kada KMS bude gotov ali je moguće i da umnogome oba potpuno prestanu da budu potrebni zbog toga, ostaće samo KMS i Gallium i možda tek toliko u userspace koliko da se Linus ne razljuti. Razlog zašto opstaju je za slučaj da neko neće hteti da koristi KMS, verovatno većinom ovi što malo zaostaju npr. FreeBSD i Solaris.
A ovako imas zvanicni fglrx te nezvanicni DRI,nesto valja u onom prvom,nesto u onom drugom i vice versa umesto da sve to bude jedan otvoreni projekat koji bi tako svakako dobiti na kvalitetu-na to sam mislio kada sam rekao “neuporedivo kvalitetnije”
Ovo zvanični i nezvanični ne znam ko je to proglasio tako? Ako je analogijom “Windows je zvanični OS za PC, a Linux je nezvanični”, ne vidim gde je tu problem sa drajverima da se na onda na nezvaničnom OSu i koristi “nezvanični” drajver. Pa tako, ako zvanični OS već ne sarađuje sa nezvaničnim (a koliko znam i to niko ne traži), zašto očekivati suprotno od nekog drajvera?
Krivac za to moze samo da bude ATI jer njegov zvanicni(fglrx)drajver kao sto smo videli jos uvek nije open source
Uostalom drajver za Intel integruse je lep primer-na njemu rade zajedno Intel, Tungsten i DRI developeri tj zajednica mada u poslednje vreme ima nesuglasica izmedju Intela i Tungstena oko implementacija vezanih za ttm i gem 😉Zašto krivac, fglrx neće biti opensource, kao što rekoh developeri to od AMDa i nisu tražili. Intel nije pomogao ništa više nego AMD, obe kompanije samo novčano pošto su neke uposlili, obe isto kroz savete developerima. A velika razlika je u tome što svi mi ne možemo videti Intelove specifikacije, samo se možemo raspitativati o njima, dok AMDove može ko god hoće i normalno developeri mogu direktno da pitaju ako nešto nije jasno u njima to Airlie iz RHa i radi i uvek su mu se odazvali (bar je to tako rekao jednom na irc-u).
Bolje je reći da se AMD nije isprsio da finansira Tungsten direktno da razvija drajver kao Intel
neko vreme, trenutno je situacija oko finansiranja koliko znam potpuno ista – čitaj i nema je direktno od kad su pod VMWare-om.15. april 2009. u 9:36 pm #77732kosmiUčesnikNovi powersavings modovi (ForceLowPowerMode ili DynamicPM) u xf86-video-ati gitu, a “DynamicClocks” je sad izgleda “ClockGating” ???. Trebalo bi da radi na svim Radeonima, pa kome treba (npr. laptopima sa ATi čipovima) neka isproba.
16. april 2009. u 2:05 am #77733dukenukem_4dUčesnikma u redu je 😉
ja mislim da su super i ovakvi open drajveri kakvi su
čim rade 3d efekti na primer sa live cd-a npr na nekom mobility radeon 7000
to je sve 😎 😎 (ili nešto drugo 3D)
O0važno da se vrte točkići brže od 185 fps 😀
16. april 2009. u 2:34 am #77734kosmiUčesnikU glxgears? Pa trebalo bi da je mnogo više od toga ???.
Kao da su me nanjušili ovi iz Intela što ih malko nagrdih >:D, eto objaviše sad i specifikacije za G45:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=intel_g45_dump&num=1
Ništa za Poulsbo još, da se onome Dimkoviću što se za svaku slamku hvata, koliko toliko zapuše usta. ::)
16. april 2009. u 2:45 am #77735dukenukem_4dUčesnikako je softverski mesa na to sam mislio 😉
na c2duo verovatno i jeste više 😀 😀 -
AutorČlanci
Moraš biti prijavljen da bi postavio komentar u ovoj temi.