Početak›Forumi›Linuks›Programiranje›Program pisan u C-u
- This topic has 11 odgovora, 3 glasa, and was last updated 15 years, 8 months ranije by slip.
-
AutorČlanci
-
19. jul 2008. u 12:12 pm #10249slipUčesnik
Zanima me da li je moguce uraditi GUI frontend za program pisan u C-u i koji bi eventualno najlaksi put bio?
Hvala unapredSlip
19. jul 2008. u 1:33 pm #71290RiSKUčesnikNaravno.
GUI forntend za konzolnu aplikaciju se svodi na pisanje programa sa grafickim interfejsom koji poziva konzolni program. Komunikacija se obavlja preusmeravanjem standardnog ulaza i izlaza konzolnog programa koriscenjem pipe-ova ili kako ti je vec lakse.
Tako da nije bitno u kom je jeziku prisan program za koji radis frontend.19. jul 2008. u 5:57 pm #71291slipUčesnikHvala za pomoc. E sad me zanima koji program da koristim da to sve uradim. Treba mi nesto jednostavno!
19. jul 2008. u 11:37 pm #71292RiSKUčesnikPa sad… Ne mogu ti reci koji program.
Za to ti je potreban neki programski jezik sa sve kompajlerom a pozeljno jos i neko razvojno okruzenje sa dizajnerom.Ako radis u C-u (ili C++) mozes uzeti KDevelop+gcc+glade/qt designer ili tako nesto.
U svakom slucaju, moras pisati program. Ili u najmanju ruku da koristis nekog “frankestajna” od Kommandera i bash skripti ili tako nesto. Mada je diskutabilno dokle bi stigao ako se upustis u to 😉
Znas li koji programski jezik? Znas li kako radi mehanizam forkova i pipe-ove u POSIXu?
Koliko je komplekan taj frontend koji zelis da napravis?Ajd kad mi dgovoris na ovo mozda mozemo da iskopamo neku konkretnu alatku i najlaski put do gotovog frontenda. 😉
20. jul 2008. u 4:52 pm #71293slipUčesnikRadi se o ovom programu
http://www.ibiblio.org/pub/linux/apps/misc/saballistics-1.3.2.tar.gz
Radi se o kalkulatoru pada zrna za one koji vole streljastvo. Zanimalo me je da li postoji neko jednostavno i brzo resenje da ovaj program dobije GUI podrsku. Za Windows ovakvih programa ima vec dosta ali za Linux samo je ovaj “ziv” ali nema GUI, sto je poprilicna glupost.
Hvala22. jul 2008. u 8:35 pm #71294RiSKUčesnikPogledao sam ovaj program danas.
Problem je sto ovo nije konzolna aplikacija, vec ima interfejs baziran na ncurses biblioteci.
GUI frontend preko ovoga je vrlo nezgodno pisati.U svakom slucaju, imam utisak da se radi o prilicno prostom programu. Ako mozes da mi objasnis sta se i kako onde racuna (ili da mi bacis link na neko objasnjenje, cisto da ne jurcam po kodu o cemu se radi) mogao bih da ti napisem slicno programce od nule sa GUIem cim nadjem malo vremena za to.
23. jul 2008. u 9:29 am #71295Časlav IlićUčesnik[…] Ako mozes da mi objasnis sta se i kako onde racuna (ili da mi bacis link na neko objasnjenje, cisto da ne jurcam po kodu o cemu se radi) mogao bih da ti napisem slicno programce od nule sa GUIem cim nadjem malo vremena za to.
Proračuni jesu prosti za onoga ko se bavio teorijom na kojoj su zasnovani (mehanika tačke, aerodinamika, numerika ODJ), ali ne bih rekao da se daju ukratko objasniti u suprotnom. Umesto toga, kôd je pod OJL 2, pa se proračunski delovi mogu bez problema preuzeti; zapravo, najbolje bi bilo proširiti sam program i poslati autoru dopune, čemu kretanje iz početka?
S druge strane, iako je lepo to što se nudiš da nešto uradiš, mislim da nije baš svrsishodno — ko će da održava to posle, kad tebi lično takav program i ne treba? Vreme raspoloživo za čukanje kôda najbolje je iskoristiti na projektima od ličnog interesa.
23. jul 2008. u 10:22 am #71296slipUčesnikHvala ti za pomoc RiSK!
Krenucu od pocetka.
Prva strana :
1. Unit system (u kom sistemu mera ce se prikazivati rezultati, sto se mene tice moze da stoji samo metri)
2. Drag model (po defaultu je G1 i zapravo je zavisna od Balistickog koeficijenta tj.sposobnosti metka da se odupre otporu vazduha) Najcesce je ova vrednost G1 ali pojedini proizvodjaci mogu precizirati G5 ili G7 recimo.
3. Maximum fight Time (s) – vreme leta zrna od strelca dok ne padne na zemlju
4.Integration Points per second — ovo ne znam sta bi trebalo da bude ali verujem da se radi o konstantiDruga strana:
a. Select Bullet – Baza podataka za razlicita zrna ; prva kolona govori o kom precniku (izrazenim u inchima) zrna se radi. Tako je prvi u redu Bergerovo MEF zrno precnika 0.172″, tezine 18 grejna –> 1gr = 64.7 miligrama, sa Balistickim koeficijentom od 0.1. Sto je koeficijent veci to se bolje odupire vazduhu.
b. Modify Parameters – razna dodatna podesavanja
-Ballistic Coefficient – promena koeficijenta
-Bullet weight – promena tezine zrna
-Wind velocity – jacina vetra pod pretpostavkom da duva pod uglom od 90 stepeni u odnosu na uzduznu osu zrna. Kasnije u tabeli ce nam program pokazati koliko se zrno pomeri levo tj. desno na svim udaljenostima pod navedenom brzinom vetra. Znaci, radi se o otklonu zrna.
-Muzzle Velocity – brzina zrna na ustima cevi tj. brzina zrna pri izlasku iz cevi.
-Bore sight distance – ovo uvek treba da bude 0
-Zero distance – daljina na kojoj je oruzje upucano , najcesce 100 metara ali moze i bilo koja druga vrednost.
-Ugao pod kojim se izvodi gadjanje (najcesce nula ali moze i bilo koji drugi ugao, sve do 20 stepeni ne pretstavlja veliki problem ukoliko se gadjanje ne vrsi na velikim udaljenostima)
-Starting range – daljina od koje pocinje racunanje pada zrna
-Ending range – do koje daljine mislimo da napravimo tabelu (neko 500 metara neko 1000 😀 )
-Step size – ako recimo stavimo 50, onda ce nam tabela pokazivati pad zrna na svakih 50 metara do “ending range”2. Compute trajectory – izrada tabele
Dalje u opcijama imamo:
Calculate B.C – tj. izracunavanje Balistickog koeficijenta.
-Initial range (neko moze staviti 0 ili do 2-3 metra ali u principu 0)
-Initial speed pocetna brzina
-Final range – ciljna daljina
-Final velocity – brzina na ciljnoj daljiniLicno bih izbacio Bazu podataka (boje je staviti kao poseban fajl), tako da se parametri unose rucno. Nekome to moze izgledati teza varijanta ali u 99% slucajeva se parametri unose rucno tako da potreba za bazom podataka moze biti samo u informativnom obliku.
Takodje mozes pogledati ovde : http://www.eskimo.com/~jbm/calculations/traj_card/traj_card.html
za primer kako radi web-based program za izracunavanje.
Znam da ces imati puno pitanja. Bicu tu da na njih odgovorim.23. jul 2008. u 10:29 am #71297slipUčesnikS druge strane, iako je lepo to što se nudiš da nešto uradiš, mislim da nije baš svrsishodno — ko će da održava to posle, kad tebi lično takav program i ne treba? Vreme raspoloživo za čukanje kôda najbolje je iskoristiti na projektima od ličnog interesa.
Ovde se slazem sa Caslavom. Ako volish streljastvo onda ce cela prica imati mnogo vise smisla. Cinjenica je, s druge strane, da na trzistu nema slobodnih programa ovog tipa. Licno sam koristio saballistic i veoma sam zadovoljan preciznoscu informacija koje izbacuje. Moje misljenje je da je bolji od mnogih za koje treba izdvojiti 50 pa i vise dolara. Zbog toga sam i mislio da bi bilo lepo uraditi GUI za ovaj program. Ocigledno je mnogo teze nego sto sam mislio.
23. jul 2008. u 10:44 am #71298 -
AutorČlanci
Moraš biti prijavljen da bi postavio komentar u ovoj temi.