Dovidjenja i hvala na svim ribama

83 odgovora [Poslednji unos]
popeye
Slika korisnika popeye
Offline
AdministratorModeratorUser
Član od: 29/05/2006

Naravno, imas pravo na svoje misljenje. Punoletan si i mozes sam da donosis zakljucke o stvarima u zivotu, a ovde iznosimo svoje vidjenje po tom pitanju.

Sto se tice vila, taj deo se ne menja, jedino se predsednik zamenjuje kraljem. U novcanom (po poreske obveznike) smislu ima razlike, a zavisno od visine apanaze ona moze biti poprilicna.

Pogledaj analizu troskova britanke krune:

http://www.britishrepublic.org.uk/money.htm

U poredjenju sa francuskom republikom, kraljica Britaniju kosta izmedju 35 i 52 miliona funti (50 do 75 miliona evra) vise nego predsednik Francusku. Konkretno, troskovi za predsednika iznose oko 2 miliona funti.

ZeKo
Slika korisnika ZeKo
Offline
User
Član od: 29/05/2006

A zato kažu da neko živi kao kralj Wink
Ne šalu na stranu bolje je i paltiti tu krunu nego trpeti nekog poput Zlobe ili živeti u ovakvom rasulu da uopšte neznamo na čemu smo...

popeye
Slika korisnika popeye
Offline
AdministratorModeratorUser
Član od: 29/05/2006

ZeKo wrote:

A zato kažu da neko živi kao kralj Wink
Ne šalu na stranu bolje je i paltiti tu krunu nego trpeti nekog poput Zlobe ili živeti u ovakvom rasulu da uopšte neznamo na čemu smo...

Zasto mislis da to iskljucuje pojavljivanje nekog kao Zloba? Zamisli se sta bi bilo da je Sloba umesto predsednika bio kralj ove zemlje. Nema glasanja, izbora i smene, moze samo da rikne. Onda ga nasledjuje Marko.

nVideo
Slika korisnika nVideo
Offline
User
Član od: 29/05/2006

Šta bi bilo UH!!! Sve bi se raspalo sad bi smo bili beogradski pašaluk.
Moje mišljenje!!

Nightweaver
Slika korisnika Nightweaver
Offline
User
Član od: 29/05/2006

Da, moguće je da će doći neko loš..ali zaboravljate koja je moć kralja u ustavnoj paralamentarnoj monarhiji. U ovom slučaju iznad kralja je Ustav tako da ne vidim šta je tu problem?

popeye
Slika korisnika popeye
Offline
AdministratorModeratorUser
Član od: 29/05/2006

I iznad predsednika je Ustav. Razlika je to sto je predsednik u odnosu na kralja jos malo pa dzabe, menja se svakih 5 godina, ima ogranicenu vremensku duzinu vladanja (10 godina), vlast ne prenosi na sina i konacno odgovara krivicno pred zakonom za sve pronevere.

nVideo
Slika korisnika nVideo
Offline
User
Član od: 29/05/2006

Tako i treba da bude

ZeKo
Slika korisnika ZeKo
Offline
User
Član od: 29/05/2006

Gldedamo samo negativne strane, nije baš sve tako nije kralj manijak koji će doći na presto da bi nas jebo u zdrav mozak!!!Koliko sam video naš kralj voli zemlju ali stvarno je voli!!!Nemože baš onoliko da se pravi...skarj na kraj on je i vaspitavan od samog rođenja da bude naš predvodnik i da nas voli!!!Njegov deda je bio u rovu sa svojim vojnicima i bodrio ih, koji je naš presednik to uradio???
A skraj na kraj kontroliše ga sa jedne strane Ustav a sa druge strane skupština dok i on kntroliše rad skupštine(idealno!!!) A ne dođu Radikali na vlas predsednik radikal, dođu demokrate na vlas predsednik demokrata....
Kralj je nepristrasan...

Nightweaver
Slika korisnika Nightweaver
Offline
User
Član od: 29/05/2006

I još jedna stvar, ako imaš kralja bar znaš da ti je jedna vlas sigurna a ne da dolazimo u situaciju da Ustavni sud ne zna sta da radi ako izbori ne uspeju, Skupstina raspustena, nema predsednika, Vlada radi ograniceno...

popeye
Slika korisnika popeye
Offline
AdministratorModeratorUser
Član od: 29/05/2006

Da ne komentarisem njegova osecanja za ovu zemlju, koju on inace ne poznaje jer se doselio u 40. godini, a probleme sa monarhijom sam vec naveo.

Gresis u jednoj veoma bitnoj stvari: Ustav ne kontrolise Kralja, vec ogranicava njegovu moc, a bez njega je kraljeva vlast suverena i neogranicena. Skupstina ne ogranicava, niti kontrolise (niko ne moze da kontrolise) kralja, a kralj zavisno od ovlascenja moze da raspusti skupstinu (tako je Aleksandar Karadjordjevic i uveo diktaturu).

Pozitivna stvar je sto bi kralj trebao predstavljati nestranacku licnost. No, postavlja se pitanje koliko kralj moze biti nestranacka licnost ako njegov dolazak na vlast zavisi od uticaja i aktivnosti odredjene politicke partije? Tu se onda uspostavlja odnos slican onom izmedju politicke partije i finansijera u senci, kada partija koja dodje na vlast vraca "dugove" raznoraznim "biznismenima". Takav kralj bi uvek davao prednost zahtevima monarhistickih partija u odnosu na republikanske, a stetu zbog tog odnosa bi snosili gradjani.