AssaultCube na intel GMA - HOWTO

4 odgovora [Poslednji unos]
dukenukem_4d
Slika korisnika dukenukem_4d
Offline
User
Član od: 02/07/2007

Kao prvo i osnovno distro mora da ima 3D sa xserver-xorg-video intel verzijom koja odgovara gfx čipu Afro
za G33 : kernel 2.6.22 ili veći
za G45 : kernel 2.6.25 ili veći (bar mislim)
za prethodne GMA , manji kerneli ?

video xorg driver :
za G33 : xf86-video-intel 2.3.2 ili veći
za G45 : xf86-video-intel 2.4.x ili veći
za prethodne GMA - manja verzija drivera?

xserver-xorg : verzija bar 1.2.0.0  ili 1.3.0.0

i obično bez mesinog DRI  >  7.02 ? pa i veći za G45?
(i još neke biblioteke ? libdri ? koja još ? )

ako vam prikaže sličan ispis , onda ste OK :
Quote:

# glxinfo | grep render
direct rendering: Yes
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) G33 20061017 x86/MMX/SSE2

--------------------------------------------- >>>> pretpostavimo da ovo gore imate Afro

http://assault.cubers.net/media/
sa download adrese skinite
AssaultCube_v1.0.2.tar.bz2 --  Linux/Unix - 40MB (1.0.2) kao i update
AssaultCube_v1.0.4-Update.tar.bz2  --  Linux/Unix - 3.2MB (1.0.4 update)
i primenite update

*1.:: mandatorno za Intel GMA
kao prvo radi boljih performansi , ukompiliraćete samu AssaulCube iz sourceta Afro
-pređite u /home/gde-je-raspakovan/AssaultCube_v1.0.4/source
prvo modra da se napravi neka enet mrežna biblioteka ??? (sve kao user)

cd  enet
./configure
make
cd ..

(bez instalacije u sistem - ne mora )

pa zatim sam binary za AC:

cd src
make client

ako vam javi grešku na openAL
Quote:

/usr/include/AL/alc.h:190: error: '' has incomplete type
/usr/include/AL/alc.h:190: error: invalid use of 'ALCvoid'
/usr/include/AL/alc.h:251: error: '' has incomplete type
/usr/include/AL/alc.h:251: error: invalid use of 'ALCvoid'

umesto 'ALCvoid' u tom hederu stavite 'void'  na ta dva mesta

sada ćete da dobijete ac_client binarni koji treba da se iskopira na mesto postojećeg linux_client
izgleda da to odradi komanda

make install

i to je to ... za samu igru. idemo dalje...

*2.::

podesite desktop na 16bita , ručno se to odradi kao

startx -- -depth 16

ali zavisi i od distribucije ....

postavite desktop na 800x600 ? opciono ili ne ili samo pre pokretanja igre jer neće uvek da promeni rezoluciju ?
(u svakom slučaju i iz igre je moguće menjanje)

*3.::

- pokrenite igru znači u 800x600 ili

cd ~/AssaultCube_v1.0.2
./assaultcube.sh -w800 -h600

(ponekad mora i u samoj skripti da se promeni neki path - videti ??? )

*4.::
-postavite minimalne detalje , sve , jedino može LOD malo veći :'(
-postavite VerticalSync na DISABLED
(i izađite iz igre privremeno da bi snimio)

*5.:: -opciono zavisi od zvučne kartice
podesite alsu/sdl da bi u pozadini mogli da puštite svoju muziku... ^-^

tako što u openal konfiguracijskoj datoteci ~/.openalrc napišete

( define devices '(sdl) )

i snimite , samo je ta jedna linija...

*6.:: -mandatorno ili opciono odlučite sami
podesite svoj CPU da radi na maximumu Laughing out loud :D (inače će teško da se koči Sad )

sudo rmmod acpi-cpufreq

ovo bi trebalo da isključi te neke frekfencijsek skokove i da 3d ide glatko
(naravno tada će i više da se greje)
NAPOMENA: izgleda da AC koristi samo jedno jezgro  ,nije multithreading program , tako da od QuadCore-ta nema vajde Laughing out loud :D
--- ili da se ipak proba sa nekim compile-opcijama ???

*7.:: opciono
Postoje neka podešavanja za driconfig ali ide i bez njih ???

Cool
posle ovoga imaćete od 100 do 170 FPS na onim ugrađenima mapama (za G31/G33/G35 )
ali na custom koji su somewhere-out-there je manje (imaju više poligona , zavisi ko konstruiše :-\ )

0
__________________

ADSL 1024 Slackware Srbija?Psy linux> Notorrni_modem ali se teže instalira od oootranslit ња ња

dukenukem_4d
Slika korisnika dukenukem_4d
Offline
User
Član od: 02/07/2007

ipak postoje neke optimizacije za coreduo :-\ (i to odavno ... Shock )
http://psykil.livejournal.com/300856.html
http://forums.remote-exploit.org/bt4beta-howtos/21764-gcc-optimisations-...

-march=prescott -mtune=generic  ili
-march=nocona -mtune=generic ili
-march=core2
ili
-march=native vrši autodetekciju od gcc 4.2.x

u AssaultCube_v1.0.4/source/src/Makefile ako se promeni
CXXFLAGS=$(CXXOPTFLAGS) $(INCLUDES) -march=native -fsigned-char -Wall -Wno-deprecated -rdynamic

ali ipak ne bih rekao da može puno da izvuče neka cpu optimizacija iz tog 3D hardvera
međutim izgleda da bar ravnomerno raspodeli opterećenje po svakom jezgru
???
(opet bi cela 3d-dri infrastruktura trebala da bude podređena za izvlačenje brzine
ali ne bih rekao da je to moguće jer je koncept softwareskog T&L odavno prošlost ?
osim toga i sam driver je problematičan , bugovit , mada nije još pukao totalno hm Laughing out loud)

edit: ali može i na 64-bita da se proba , pitam se koji bi tu cflags dominirali Laughing out loud

da ne bi bilo ko na slici :angel:

EDIT
zaboravio sam nešto bitno :

*8.:: u vezi compiz-a
valjda je poželjno da se compiz ili takozvani desktop efekti isključe dok se igra 3D
ali to zavisi od distribucija kako tačno ide ???

tekući takt može da se vidi (pošto ranije je bio fiksan ali sada postoji potreba za
praćenjem i ove varijable , lol Laughing out loud )
Quote:

# cat /proc/cpuinfo | grep MHz
cpu MHz        : 2100.000
cpu MHz        : 2100.000

:angel:

__________________

ADSL 1024 Slackware Srbija?Psy linux> Notorrni_modem ali se teže instalira od oootranslit ња ња

dukenukem_4d
Slika korisnika dukenukem_4d
Offline
User
Član od: 02/07/2007

e pa znači ne mogu da verujem ??? , nešto sam guglao i naletim na sledeći parametar
Quote:

export INTEL_BATCH=1

koji drastično poveća brzinu ispisa ??? a u realnoj igrici i do 30% Laughing out loud :D Laughing out loud
Quote:

# export INTEL_BATCH=1
#
# glxgears
15110 frames in 5.0 seconds = 3021.926 FPS
15313 frames in 5.0 seconds = 3062.582 FPS
15331 frames in 5.0 seconds = 3066.126 FPS
15332 frames in 5.0 seconds = 3065.567 FPS
15399 frames in 5.0 seconds = 3079.697 FPS
15245 frames in 5.0 seconds = 3048.909 FPS
#

ovde sam našao ,ima na još par mesta ali od novijeg drivera 2.5 nije više podržano :'( ajojjjjjjjjj....
http://wiki.archlinux.org/index.php/Acer_Aspire_One
Quote:

Improve graphics performance
Warning: This section is outdated.

If you are using a version of the X.org intel driver prior to 2.8, you can add the following lines to the Device Section of your xorg.conf to improve 2D graphics performance.
Option "AccelMethod" "EXA"
Option "MigrationHeuristic" "greedy"

Versions from 2.8 onward drop support for EXA acceleration in favour of UXA. You may install the xf86-video-intel-stable package from AUR if you wish to give EXA a try.

To improve the 3D graphics performance add the following to your /etc/profile
export INTEL_BATCH=1
See also: Intel

__________________

ADSL 1024 Slackware Srbija?Psy linux> Notorrni_modem ali se teže instalira od oootranslit ња ња

dukenukem_4d
Slika korisnika dukenukem_4d
Offline
User
Član od: 02/07/2007

Podešavanja u biosu:

1.   'CPU Enhanced HALT (C1E)' --> Disabled , u Advanced bios features
(opciono 2.   'CPU EIST Funktion' --> Disabled , u Advanced bios features )
3. u M.I.T sekciji : stavi se 'Robust Graphics Booster' na 'Fast'
4. u M.I.T sekciji : pomeri se  'sistem Performance Enhance' od 'Standard' --> 'Turbo'

???

sada imam sledeci glxgears
Quote:

# glxgears
9930 frames in 5.0 seconds = 1985.837 FPS
10024 frames in 5.0 seconds = 2004.693 FPS
10092 frames in 5.0 seconds = 2018.269 FPS

a sa intel_batch

Quote:

# export INTEL_BATCH=1
# glxgears
16447 frames in 5.0 seconds = 3289.225 FPS
16479 frames in 5.0 seconds = 3295.680 FPS
16469 frames in 5.0 seconds = 3293.608 FPS
16478 frames in 5.0 seconds = 3295.590 FPS

edit: zaboravio sam da dodam , kada ide preko intel_batch igrica teško secka iz nekog
razloga tako da nije baš upotrebljiv (i ako stvarno iscrtava veći broj fps-ova)
mislio sam da je zbog page-flip ali to ne radi  , triple buffering nisam siguran da pomaže
a migration heuristics ?

__________________

ADSL 1024 Slackware Srbija?Psy linux> Notorrni_modem ali se teže instalira od oootranslit ња ња

dukenukem_4d
Slika korisnika dukenukem_4d
Offline
User
Član od: 02/07/2007

ok dok nisam zaboravio

/etc/drirc

<driconf>
   <device screen="0" driver="i915">
       <application name="all">
           <option name="force_s3tc_enable" value="true" />
           <option name="fthrottle_mode" value="2" />
           <option name="vblank_mode" value="1" />
           <option name="allow_large_textures" value="1" />
       </application>
   </device>
</driconf>

value="1" iskljucuje vsync
value="3" ukljucuje vsync

na xorg 1.6.3 ima 1300 u glxgearsu ???
sa nekom novom mesom 7.5 kao i driverom intel 2.8.0
ova prethodna podes. intel_batch kao i drirc ne rade
a i vsync ne radi ??? tek kad se optereti spadne ispod 85 i vidi se koliko ide

#glxgears
6851 frames in 5.0 seconds = 1370.164 FPS
6874 frames in 5.0 seconds = 1374.758 FPS
6873 frames in 5.0 seconds = 1374.491 FPS
6867 frames in 5.0 seconds = 1373.336 FPS

*11.:: ovo je BITNO
da bi videli sve servere iz linuksa nepohodno je da po startovanju igre
pritisnete taster  (to je obna crtka iznad TAB )
i da ukucate&promenite parametar

/maxservpings 1

ovo ce da prikaze bas sve servere u listi  a ne samo pola ???
iz nekog volsebnog razloga se na windowsu bas svi vide po difoltu ???
have fun ?

=================================
EDIT 12may:
resursi za linux_support na nj. wikiju Afro
http://assault.cubers.net/wiki/Linux_Support

može da se podigne i server Laughing out loud (tada sa njega se ne igra direktno već se drugi kače preko mreže ili interneta)

http://assault.cubers.net/wiki/Server_guide
http://assault.cubers.net/wiki/Server_setup
http://assault.cubers.net/wiki/Server_hints_1.0.4

__________________

ADSL 1024 Slackware Srbija?Psy linux> Notorrni_modem ali se teže instalira od oootranslit ња ња